İzleyiciler

17 Şubat 2023 Cuma

Avcumun İçi Kaşınıyor..

 


Herkesin her şeyi bildiği bir dünyada belki de tek ayrıcalık hiçbir şeyi bilmemektir.

Ya da bilmemek gerçek bir bilgeliktir..

Hiçbir yerden okumadığım, kimsenin de söylemediği bir söz var ‘bilmek lanetlenmektir.’ Kimseden duymadığım ve kimsenin de söylemediği için bu sözü çok seviyorum. Ve şerhe de çok lüzumu olduğunu düşünmüyorum.

Evet, sinirliyim. Ve bana en iyi gelen şeylerden birini yapıyorum; yazıyorum.. ki nicedir kaza süsü verilmiş intihar gibi, ihmal ve erteleme süsü verip defterlerimle hallediyorum bu meseleyi.

Ama taştım, fışkırdım. Yeter artık dediğim bir andayım. Artık içimdeki siniri sadece ben değil, bloğum da bilsin istiyorum.

Zor zamanlardan geçiyoruz. Gün içerisinde birçok defa kendimizle yüzleşip, tövbeler edip tekrar günaha girebiliyoruz.

Şaşkınız..

Her şeye şaşırıyoruz..

Farkındayız da biraz..

Görüyor, üzülüyor, kahroluyoruz ama yaşamadığımız için birebir idrak edebilir miyiz bilemiyorum.

İnsanın en büyük acısı ve hocası ölüm sanırım. Ölümlerin bizleri büyütmesi ve ölümün bize yaşamayı öğretmesi ne ilginç bir şey.

Bir gecede kızdığımız, kırıldığımız, sevindiğimiz her şey alt- üst oldu. Bazı şeyler yarına kalmadı. Kimsenin yanına da kalmadı.

İnsan düşünüyor; panik olduğumuzda, kaygılarımız artıp atak geçirdiğimizde, bayıldığımızda mesela böyle büyük kocaman değil ama ayıltmak, kendimize getirmek için; silkelenmemiz için tokat atılır ya, Allah hangi uykudan uyanmamızı irade ediyor da böyle sarsıldık? Diyor.

Neyi unutmuştuk da hatırlamamız gerekiyordu?

Hatırladık mı?

Yazıya bambaşka duygularla başlayıp yine oradan çok bir yerde bitireceğim biliyorum. Ve arka fonda da hiçbir şey çalmıyor.

Biraz etrafımızı izlediğimizde; bir kelimeden incinen insanlarla, milyonlarca hakarete aldırış etmeyen insanlar görüyoruz. Eşitliğe asla inanmıyorum. Bu dünyada adalet olmalı.

Yine meseleyi kendi çıkar ve menfaatlerine göre eğip bükenlerle, tüm samimiyeti ile gece-gündüz çalışanlar aynı masada oturuyorlar ne garip.

Her satırda birçok yüz gelip geçiyor gözlerimin önünden..

Keşke gerçekten biraz acımasız olabilsem de bazılarını eşek sudan gelinceye kadar dövsem.

Bence sözlerimin sonuna yaklaşıyorum.

Zaten hep bitirmek için başlarım. Çok özlediğim insanlar var. Onları çok özlüyorum. Düşününce burnumun direği sızlıyor.

Ve ben bu yıl derin öfkeyle tanıştım, tanışmaz olaydım. İnşaallah bu hikâyeyi nefret duygusunu kalbime sürmeden bitirebilirim.

Samimiyetsiz duyarlı olma duygusundan,

Meraklı merhametten,

Herkesin ne yaptığına müdahale eden yöneticilikten (ki bu sadece zannetmekten ibarettir),

Güzel kelimeler kullanarak boş konuşmaktan,

Ortalığı sürekli karıştıran, fitne içerikli haklılıktan,

Her şeyi kendi yapmaya çalışarak, hiçbir şey yapamamaktan,

Alemlerin Rabb’i olan Allah’a sığınıyorum. Şimdi genzim yanana kadar burnuma su çekip, fon müziği açıp tekrar kafayı yiyene kadar düşünme vakti.

Hoşça kalın.

 

7 yorum:

  1. İhmal ve erteleme süsü verip.. Ne kadar kaçsakta bağzı duyguların pençesinden kurtulamıyoruz. Neden kaçtığımız da meçhul. Ve asıl gerçek ne? kimden kaçıyor, neyi saklıyoruz. Her şeyi açık açık yaşamak varken! Deftere yazmak dertlerimize çare mi sanıyoruz? Metaforlar, imalar, anlatmadan anlaşılmayı beklemeler.. Ne derdimiz varsa, kime ne söyleyeceksek kalkıp avazımız çıktığı kadar bağırmamız gerekmez mi?

    İhmal ve erteleme süsü verip bloğunuza değilde defterinize yazmanızın sebebini öğrenmek için sizi ikna etmeye çalışsam böyle şeyler söylerdim heralda. Lakin kelimelerden çok sessizliğin gücüne inanan biri olarak aksine inanıyormuş gibi yapamayacağım. Yine de itiraf etmem gerekiyor ki bu yol yorucu. Herhangi bir şey anlamasını beklediğimiz birine ne anlaması gerektiğini açıkça söylemek yerine bunu zamana ve kendi haline bırakmak zor olanı tercih etmektir. Güzelliği de zorluğunda dediğinizi duyar gibiyim. Kim bilir haklısınız belkide. Ama bazen karşımızdakinin anlamasını istediğimiz şeyi anlaması o kadar zaman alıyor ki artık anlamasının da bir manası kalmıyor. Hatta çoğu zaman böyle oluyor sanırım. Neyse sözü fazla uzatmadan bir de itirafta bulunmak istiyorum. Bir insana kırk kere deli dersen deli olur sözü vardır bilirsiniz. Sanırım tırnak içinde ifade etmek gerekirse 'deliriyorum'. Gerçekten öyle miyim bilmiyorum ama insan kendisi öyle olduğuna inanmaya başladıktan sonra öyle olup olmamasının bir önemi kalıyor mu ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu okuduktan sonra acaba ne yazmıştım diye dönüp bir daha yazımı okudum. Sonra da bir daha dönüp yorumunuzu okudum. Ne çok susulacak şey yazmışsınız :)
      Deliriyorsanız muhakkak başlangıcını bir yerlere tarihiyle birlikte not alın.
      Akıl ve gönülle olduktan sonra hiçbir yol zahmetsiz, hiçbir zahmet rahmetsiz değildir. Özlü sözler gibi olacak ancak 'arife tarif gerekmez' anlamak istemeyene kenara çekilip yol vermek gerekir. Sizi duyan zaten fısıldamanızı da anlar. Ve sözün hakkı da ehline söylenmesidir. Boynuma bu kadar yükü almaya da benim cesaretim ve gücüm yok. Olduğu kadar olmazsa da çay içeriz. Hayat bu :)

      Sil
  2. Dün buraya bişeyler yazıyordum ki şarjımın bittiği için telefonun kapanmasıyla yazdıklarım da uçtu gitti. En iyisi kalkıp çay koyup güzel bi kahvaltı yapayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle afiyet olsun diyorum, çay önemli biri. Akabinde de nasibimiz değilmiş diyeyim. Eğer okumamız gerekseydi; Paulo Coelho'nun Simyacı'da dediği gibi 'bir şeyi gerçekten istersen, onu gerçekleştirmek için bütün evren işbirliği yapar..' :) başka zamana diyelim.

      Sil
  3. Ehil olanın sözümüzü dinlemeye teveccühü yok :) Bi ara eski yazılarınızı paylaşıyordunuz, bu sıralar paylaşmamanızın sebebi ehlinin olmaması mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ey Ehil olanlar, teveccüh edin diye bir duyuru yapabiliriz :) Estağfirullah, belki eski yazım kalmamıştır? Neden bu ihtimali düşünmediniz?

      Arşivime bakıp en az depresyonluyu paylaşabilirim. Ya da en çoğunu bilemiyorum :)

      Sil
  4. yok yok bu iş öyle duyuruyla falan olacak değil. Zaten teveccühü olan bir şekilde dinlemenin de yolunu bulur. Hem Paulo Coelho'nun Simyacı'da dediği gibi 'bir şeyi gerçekten istersen, onu gerçekleştirmek için bütün evren işbirliği yapar..' :)

    Eski yazınızın kalmadığına inanmak pek mümkün değil :) Yüzlerce hatta belki binlerce yazınız olduğuna bahse girebiliriz :)

    YanıtlaSil